Н а 21 май руските медии се похвалиха с възкръсването на емблематичната за СССР „Волга“. Повод за гордост и общонационално вълнение бяха показаните три нови модела. По време на изложението „Цифрова индустрия на промишлена Русия“ бяха показани седан от клас D – Volga C40, кросоувър от C-SUV – K30, както и модел от клас D-SUV, наречен К40. Очаквано, и трите показани тогава автомобила бяха префасонирани китайски модели на Changan.
Обещанието: до края на годината заводът в Нижни Новгород трябва да заработи и да започне да сглобява поне един от споменатите модели.
Сега порталът Wroom.ru се опита да изясни съдбата на проекта за прераждане на известната в Русия марка. Обещанието за стартиране на производството до края на 2024 г. не бе изпълнено. Уебсайт на марката Volga няма вече в продължение на седем месеца, а журналисти на изданието не успяха да се свържат с представители на компанията: както телефонните обаждания, така и имейлите без отговор.
А през май ситуацията беше розова и възторжена. Монтажът със заваряване и боядисване на каросериите трябваше да бъде организиран на мястото на автомобилния клъстер в Нижни Новгород, като първите автомобили трябваше да слязат от поточната линия през 2024 г. Оттогава нито регионалните власти, нито федералните медии, нито представители на Горкиевския автомобилен завод са коментирали ситуацията.
Може да се предположи, че проектът най-малкото е качен на трупчета, но е възможен и пълен отказ на Changan да сътрудничи. Това не би било изненада, тъй като дори „АвтоВАЗ“ не успя да постигне споразумение с концерна FAW. А руснаците се похвалиха Lada X-Cross 5, която също няма да се случи. Да не забравяме, че имаше заявка за асемблиране на автомобили Hongqi под марката Aurus, което също е само в сферата на заглавията от руските медии, но без никакво покритие до момента.